NestBank

KLIENT

Nest Bank to marka, która wystartowała na polskim rynku bankowym w 2016 roku. Fundusz AnaCap, właściciel FM Banku PBP, zdecydował wówczas o integracji dotychczasowych marek tj. Bank SMART i BIZ Bank i wykreowaniu nowej marki. W ten sposób na polskim rynku bankowym pojawił się Nest Bank.

CEL / WYZWANIE

Dla zarządzających bankiem istotne było skuteczne zakomunikowanie zmian wszystkim interesariuszom. Wyzwaniem było również wprowadzenie nowej marki na zatłoczony już rynek bankowy. Pod względem aktywów Nest Bank był wówczas najmniejszym bankiem na polskim rynku.

ROZWIĄZANIE

Naszą podstawową rekomendacją było wygenerowanie zainteresowania wśród dziennikarzy. Uznaliśmy, że spekulacje o rebrandingu banku będą dla niego korzystne. Realizując powyższą strategię zaaranżowaliśmy wywiad prezesa banku z jednym z dzienników, w trakcie którego sugerował możliwe zmiany, ale ich nie przesądzał (nota bene z powodów formalnych nie mógł wówczas zapowiedzieć tych zmian oficjalnie).

Do szerokiego zakomunikowania marki Nest Bank wykorzystaliśmy media relations. Prezentację nowej marki Nest Bank dla dziennikarzy zorganizowaliśmy w nietypowej przestrzeni na 19 piętrze domu wielorodzinnego. Nawiązaliśmy w ten sposób do narracji stojącej za nową marką: opowieści o rodzinnym banku, którego logo symbolizuje gniazdo.

EFEKTY

Strategia spekulacji pozwoliła nam na dłuższą obecność w mediach – również lokalnych, co było ważne ze względu na franczyzowy model sieci sprzedaży. Przez pierwszą dobę po konferencji prasowej monitoring social mediów odnotował 212 wpisów dotyczących Nest Banku. We wpisach poruszone zostały wszystkie najważniejsze atrybuty nowej marki.