Strategia komunikacji

Analizy i badania

Decyzje marketingowe co do zasady lepiej podejmować na podstawie wiedzy i konkretnych danych o odbiorcach naszych działań komunikacyjnych, niż przeczuć i spekulacji.

A perspektywa marketerów potrafi różnić się, czasami wręcz diametralnie, od tej konsumenckiej. Np. według marketerów najbardziej lubianym przez konsumentów kanałem komunikacji marketingowej są social media. Natomiast konsumenci twierdzą, że direct mail *.

Potrafimy zaplanować i zrealizować badania we współpracy z profesjonalnymi agencjami badawczymi. Jednocześnie wiemy, jak naprawdę wartościowe dane zebrać samodzielnie i przeanalizować za pomocą ogólnodostępnych narzędzi (np. SWOT).

* Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB z 2021 r. zrealizowane na reprezentatywnej próbie Polaków.


Audyt komunikacyjny

Trudno o dobre planowanie działań PR nie mając pewności, co do tego, jak sprawują się dotychczasowe rozwiązania. Wobec tego sprawdzanie skuteczności, czy wręcz sensowności określonych przedsięwzięć komunikacyjnych jest nieodzowne. I dlatego to robimy.

W trakcie audytu komunikacyjnego badamy przepływ informacji i jego konsekwencje dla nadawcy i odbiorcy. Stawiamy diagnozę, na podstawie której, razem z Tobą, podejmujemy decyzje o kierunkach dalszych działań.

Nasz audyt może mieć formę stosunkowo prostego badania ankietowego, tudzież pogłębionego wywiadu indywidualnego. Najważniejszy jest cel – ustalenie, co i jak działa, a jeśli nie działa, to dlaczego?


Budowanie wizerunku

Po pierwsze i najważniejsze: Twój wizerunek to nie tylko kwestia Twojego logo. Jakkolwiek prawdą jest, że branding ma ogromne znaczenie w komunikacji marki.

To co tworzy Twój wizerunek to zarówno aspekty wizualne, jak i elementy niematerialne, takie jak strategia, wyznawane wartości, czy system zarządzania. Bardzo dobrze złożoność wizerunku ilustruje model góry lodowej.

Powyższe oznacza, że budowa wizerunku to nie tylko troska o dobry projekt identyfikacji wizualnej, ale również trudniejsza w realizacji umiejętność wyartykułowania swoich wartości. Ich przeniesienie na grunt zarządzania firmą, realizujemy poprzez odpowiednie strategie (np. content marketing albo influencer marketing) w odniesieniu do pracowników, klientów i kontrahentów (zobacz też strategia komunikacji).


ESG

O ESG zapewne słyszałaś/ słyszałeś, bo cały świat o tym mówi. Ale czy ESG w ogóle dotyczy Twojej organizacji? Zapewniamy, dotyczy. I to bez względu na to, czy będzie, czy też nie będzie objęta obowiązkiem niefinansowego raportowania (na mocy Dyrektywy CSRD czyli Corporate Sustainability Reporting Directive).

ESG to akronim trzech angielskich słów – environmental, social i corporate governance, czyli środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny. To czynniki, w oparciu o które tworzone są ratingi i oceny pozafinansowe organizacji.

Nota bene blisko 40 proc. Polaków oczekuje od biznesu podejmowania konkretnych działań związanych z realizacją celów zrównoważonego rozwoju*. Dlatego ESG w najbliższych latach może stać się niemalże hamletowskim ‘być albo nie być’ Twojego przedsiębiorstwa.

* Badanie Research Collective na zlecenie CSR Consulting oraz Banku BNP Paribas.


Zarządzanie kryzysem

Sytuacje trudne czy kryzysowe są dniem codziennym życia społecznego, gospodarczego i politycznego. Mimo najlepszych chęci i staranności w działaniu nie jesteśmy w stanie wszystkich ich wyeliminować czy uniknąć. Ale skoro są tak powszechne, należy nauczyć się radzić sobie z nimi.
Chcąc wyjść obronną ręką z kryzysu, na początek dobrze przyswoić pewne podstawowe reguły. Po pierwsze, że sytuacja kryzysowa to nie tylko wydarzenia na miarę awarii elektrowni atomowej, ale także drobniejsze, mniej spektakularne, które wpływają na społeczne postrzeganie organizacji.

Z pewnością o wielu sytuacjach kryzysowych już czytałaś / czytałeś, na pewno też wiele z nich nie ujrzało dziennego światła, bo organizacja przeszła przez nią suchą stopą. Jesteśmy praktykami, mamy przepracowanych setki godzin w zarządzaniu kryzysem i jeśli zajdzie taka potrzeba bez szwanku przeprowadzimy przez ten proces również Ciebie.


Projekty społeczne

Skutecznie kreujemy i realizujemy kampanie dla firm farmaceutycznych, fundacji oraz organizacji pacjenckich i pozarządowych. Edukujemy Polaków na temat symptomów, diagnostyki oraz sposobów leczenia różnorodnych chorób m.in. w obszarze onkologii, neurologii czy endokrynologii. Współpracujemy z czołowymi ekspertami tworząc rzetelne informacje prasowe i artykuły branżowe. Organizujemy spotkania dla dziennikarzy i blogerów z autorytetami medycznymi z wiodących ośrodków leczących choroby onkologiczne w całej Polsce.

Za realizację dla Fundacji Rak’n’Roll wyprawy rowerowej dla osób po nowotworze zostaliśmy nagrodzeni jedną z najważniejszych nagród w naszej branży – brązowym Złotym Spinaczem.

Case Study

Employer branding

Jeśli Twoja firma chce zwiększyć zatrudnienie, a kandydatów do pracy ma jak na lekarstwo, albo – z innej beczki – rotacja pracowników spędza Ci sen z powiek, to najwyższy czas zainteresować się employer branding.

Budowanie marki pracodawcy czyli właśnie employer branding to działania mające na celu wykreowanie takiego obrazu przedsiębiorstwa, aby stało się „pracodawcą z wyboru”. My z całą pewnością pomożemy Ci przyciągać zarówno młodsze, jak i starsze talenty. Ale oczywiście za odpowiednią komunikacją muszą iść adekwatne czyny w obszarze HR.


Komunikacja wewnętrzna

Kampanie reklamowe Twojej firmy są skuteczne i nagradzane za kreatywność, ale pracownicy często odchodzą? Wiele osób narzeka na brak motywacji i zaangażowania?

To może być znak, że komunikacja wewnętrzna zawodzi. A jej znaczenie w dobie pracy zdalnej i hybrydowej jeszcze wzrosło. My wiemy, jakie działania podejmować, jakie teksty pisać, jakie materiały wideo tworzyć, aby pracownicy czuli się dobrze poinformowani i włączeni w życie całej firmy. Doradzimy, jak komunikację wewnętrzną prowadzić, żeby mieć efekty w postaci wzrostu zaangażowania i motywacji. Współpracujemy zarówno z zespołami PR, jaki i HR.