Obszary działań:
event / media relations / social media / influencer marketing
O kliencie:
Fundacja Rak’n’Roll zmienia schematy myślenia o chorobie nowotworowej i działa na rzecz poprawy jakości życia chorych na raka. Fundacja powstała w 2009 roku z inicjatywy Magdy Prokopowicz, która po swoich doświadczeniach z chorobą onkologiczną chciała pomóc innym chorym w podobnej sytuacji.
Rolling2Zwrotnik to nazwa sztafety rowerowej, organizowanej przez Fundację, która wyruszyła we wrześniu 2019 roku z Warszawy na Zwrotnik Raka w Saharze Zachodniej.
Zadanie:
Wykreowanie aktywnej i rosnącej społeczności osób biorących udział w wyprawie, mówiących o niej i wspierającej projekt Rolling2Zwrotnik w social mediach (bez dodatkowych nakładów reklamowych).
Promowanie wyprawy w zgodzie ze strategią i filozofią Fundacji Rak’n’Roll, która nie tylko pomaga swoim podopiecznym przejść przez raka, ale pokazuje też im, że można żyć dobrze, godnie i szczęśliwie pomimo choroby.
Rozwiązanie:
Ukonstytuowanie biura prasowego wyprawy Rolling2wrotnik: aktywna współpraca z patronami medialnymi o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym (life-style, podróże, zdrowie); promowanie wyprawy poprzez przedstawianie jej uczestników (human stories).
Stworzenie i rozwój, we współpracy z fundacją, kanałów social media, w tym grupy na Facebooku: Rolling2Zwrotnik.
Współpraca z influencerami i bloggerami, wyszukiwanie odpowiednich ambasadorów wspierających projekt.
Wsparcie w organizacji i prowadzeniu eventów związanych ze startem i zakończeniem wyprawy oraz obsługę medialną powyższych wydarzeń.
Efekty:
Patronat nad wyprawą objęły następujące redakcje: Glamour, National Geographic Traveller, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Extra, Nasze Miasto oraz Onet.pl i zwrotnikraka.pl.
W czasie trwania projektu (przez pół roku) ukazało się ponad 1000 publikacji w internecie i prasie, których łączne dotarcie wyniosło 8 mln odbiorców.
Agencja zaaranżowała wywiady z uczestnikami i organizatorami sztafety m.in. w Radio TOK FM, Radio Kolor, Polskie Radio, Radio Złote Przeboje i TVP 1, „Pytanie na śniadanie”.
Do grupy na Facebooku dołączyło ponad 1200 osób.
Kiedy:
2019/2020