Ipsen – kampania edukacyjna “Życie po udarze”

Zadanie:

Wykreowanie treści wideo na stronę internetową prowadzonej przez Ipsen we współpracy z Fundacją Chorób Mózgu kampanii edukacyjnej „Życie po udarze”. Materiały miał przekazywać pacjentom oraz ich rodzinom praktyczne informacje o udarze, w tym obalać mit, że to wyłącznie choroba osób w podeszłym wieku.

Rozwiązanie:

Autorskie scenariusze działań oraz realizacja „szytych na miarę” materiałów wideo:

  • dwóch filmowych historii pacjentów, którzy przeszli udar mózgu w wieku 31 i 49 lat;
  • cyklu filmów edukacyjnych, w których neurolog wyjaśnia przyczyny, objawy oraz możliwe powikłania zdrowotne po udarze mózgu;
  • cyklu wiedo – ćwiczeń z neurologopedkami dla osób, które po udarze mają problem z zaburzeniami mowy.

Efekty:

Nasze materiały wideo zostały wyświetlone na kanale Fundacji Chorób Mózgu na YouTube ponad 13 000 razy.
Wspierający kampanię eksperci mogli w sposób bezpośredni komunikować się z pacjentami i ich rodzinami, dzieląc się tak potrzebną im wiedzą.

Obszary działań:

materiał video/ copywriting/ strategia komunikacji

Kiedy:

2021

O kliencie:

Ipsen Poland to firma farmaceutyczna, która opracowuje i wdraża terapie w leczeniu ciężkich chorób, w tym onkologicznych. Jednym z produktów w portfolio firmy jest lek rozluźniający skurczone w wyniku udaru mózgu mięśnie rąk i nóg (spastyczność poudarowa).