Zadanie:
Wykreowanie treści wideo na stronę internetową prowadzonej przez Ipsen we współpracy z Fundacją Chorób Mózgu kampanii edukacyjnej „Życie po udarze”. Materiały miał przekazywać pacjentom oraz ich rodzinom praktyczne informacje o udarze, w tym obalać mit, że to wyłącznie choroba osób w podeszłym wieku.
Rozwiązanie:
Autorskie scenariusze działań oraz realizacja „szytych na miarę” materiałów wideo:
- dwóch filmowych historii pacjentów, którzy przeszli udar mózgu w wieku 31 i 49 lat;
- cyklu filmów edukacyjnych, w których neurolog wyjaśnia przyczyny, objawy oraz możliwe powikłania zdrowotne po udarze mózgu;
- cyklu wiedo – ćwiczeń z neurologopedkami dla osób, które po udarze mają problem z zaburzeniami mowy.
Efekty:
Nasze materiały wideo zostały wyświetlone na kanale Fundacji Chorób Mózgu na YouTube ponad 13 000 razy.
Wspierający kampanię eksperci mogli w sposób bezpośredni komunikować się z pacjentami i ich rodzinami, dzieląc się tak potrzebną im wiedzą.
Obszary działań:
materiał video/ copywriting/ strategia komunikacji
Kiedy:
2021
O kliencie:
Ipsen Poland to firma farmaceutyczna, która opracowuje i wdraża terapie w leczeniu ciężkich chorób, w tym onkologicznych. Jednym z produktów w portfolio firmy jest lek rozluźniający skurczone w wyniku udaru mózgu mięśnie rąk i nóg (spastyczność poudarowa).