Nest Bank – komunikacja rebrandingu

Obszary działań:

strategia komunikacji / media relations / komunikacja wewnętrzna

O kliencie:

W 2016 roku fundusz AnaCap zdecydował się na integrację należących do niego marek Bank SMART oraz BIZ Bank i wykreowaniu nowej marki, która łączyłaby dwie dotychczasowe. W ten sposób na polskim rynku pojawił się Nest Bank.

Zadanie:

Skuteczne zakomunikowanie zmian wizerunkowych wraz z atrybutami nowej marki wszystkim interesariuszom – od klientów indywidualnych po regulatora rynku.

Rozwiązanie:

Taktyczne podsycanie spekulacji o rebrandingu w mediach („nie potwierdzam, nie zaprzeczam”).

Wywiad prezesa banku dla popularnego dziennik gospodarczego przed rebrandingiem, w trakcie którego sugerował możliwe zmiany, ale ich nie przesądził.

Oficjalna, aczkolwiek nietypowa konferencja prasowa o rebrandingu banku (event w nietuzinkowej przestrzeni, na 19 piętrze domu wielorodzinnego; nawiązaliśmy w ten sposób do narracji stojącej za nową marką – opowieści o rodzinnym banku, którego logo symbolizuje gniazdo); PS) aktualnie bank jest po kolejnym rebrandingu, na skutek którego raz jeszcze zmieniły się jego atrybuty wizerunkowe.

Efekty:

Strategia „spekulacji” pozwoliła na dłuższą obecność treści dotyczących banku w mediach – również lokalnych (co było ważne ze względu na franczyzowy model sieci sprzedaży).

Przez pierwszą dobę po konferencji prasowej monitoring mediów odnotował ponad 200 informacji dotyczących marki Nest Bank. W większości poruszone zostały najważniejsze atrybuty nowej marki.

Kiedy:

2016