Agencja komunikacji marketingowej Human Signs, zajmująca się obsługą spółek zarówno z segmentu B2B jak i B2C, udostępniła na stronie internetowej cennik. To rzadkość w branży usług marketingowych.
– Wprowadzenie publicznie dostępnego cennika to nasza odpowiedź na rosnące oczekiwania rynku dotyczące przejrzystości oferty. Chcemy ułatwić potencjalnym klientom proces podejmowania decyzji i zmniejszyć niepewność związaną z kosztami usług – wyjaśnia Ewa Król-Sawicka, partnerka zarządzająca Human Signs. – Cena usługi, obok rekomendacji i portfolio, odgrywa kluczową rolę w procesie decyzyjnym przy wyborze partnera marketingowego.
Wyniki badań Instytutu Rozwoju Sprzedaży i Marketingu (IRSM) potwierdzają znaczenie tego kroku. Blisko 42% respondentów z sektora B2B wskazało, że jednym z brakujących elementów w ofertach sprzedażowych jest przejrzysty cennik.
Agencja oferuje trzy pakiety usług: Advanced, Expert i Pro, z jasno określonym zakresem działań i ceną dla każdego z nich. Takie podejście – inspirowane m.in. modelem sprzedaży usług w sektorze technologicznym – pozwala klientom szybko ocenić dostępne opcje oraz ich koszt.
– Pakietowanie to wartość, którą użytkownicy doceniają, znając ją na przykład z usług telekomunikacyjnych, IT czy bankowości. Stąd pomysł, by sprawdzić, jak taki model zadziała u nas, w naszej branży – tłumaczy Waldemar Leszczyński, partner zarządzający Human Signs. – Jednocześnie, co chcę mocno podkreślić, wciąż jesteśmy otwarci na pracę w oparciu o zapytania ofertowe, czy też briefy potencjalnych klientów.
Jesteś Advanced, Expert czy Pro?
Pakiety zostały przygotowane w taki sposób, aby przy dobraniu odpowiednich narzędzi optymalnie wykorzystać potencjał oferowanych przez agencję działań marketingowych. Każdy z pakietów zawiera audyt komunikacyjny. – Stawiamy diagnozę, na podstawie której razem z klientem podejmujemy decyzję o kierunkach dalszych działań – zaznacza Ewa Król-Sawicka.
Pakiet Advanced przeznaczony jest dla firm, którym zależy na widoczności w mediach i zasygnalizowaniu potencjalnym klientom swojej obecności w branży. Pakiet ten zawiera przygotowanie strategii komunikacji w oparciu o przeprowadzony przez agencję audyt komunikacyjny. Obejmuje również tworzenie treści dla marki na wybranym profilu w mediach społecznościowych, aktualizację wizytówki firmy w Google oraz podstawowe działania media relations.
Bardziej rozbudowany Pakiet Expert, agencja poleca firmom, którym zależy na zbudowaniu bądź podtrzymaniu dobrych relacji z interesariuszami. W ramach tego pakietu m.in. prowadzone są profile marek na trzech wybranych platformach oraz bardziej zintensyfikowane działania media relations niż w pakiecie Advanced. Do tego dochodzi prowadzenie komunikacji wewnętrznej, organizacja webinaru raz na kwartał oraz przygotowanie raz w miesiącu klipu wideo do wykorzystania w mediach społecznościowych i na stronie klienta.
Najbardziej rozbudowany jest Pakiet Pro, przeznaczony dla firm, które mają wysokie oczekiwania względem działań komunikacyjnych. Celem podejmowanych aktywności w ramach tego pakietu jest nie tylko widoczność w mediach (tradycyjnych i społecznościowych) oraz zadbanie o dobre relacje z kontrahentami, ale osiągnięcie pozycji branżowego lidera. Wymaga to już szeroko zakrojonych działań i budowy zespołu przeznaczonego wyłącznie do obsługi danego klienta. W tym pakiecie realizowane są między innymi takie działania jak zaangażowanie w sponsoring, udział w konferencjach branżowych czy tworzenie podcastu sygnowanego marką klienta.
Dopasowanie ma znaczenie
Każda firma ma swoją historię i specyfikę, a co za tym idzie: działania komunikacyjne muszą uwzględniać cechy, które charakteryzują daną branżę, markę czy społeczność skupioną wokół brandu. Właśnie dlatego agencja przywiązuje dużą wagę do wyboru narzędzi i sposobu komunikacji. I jest w tej kwestii elastyczna. – Przygotowane przez nas pakiety oczywiście mogą być modyfikowane. Nie narzucamy sztywnych ram, tylko wskazujemy kierunek działań, które są przez nas rekomendowane, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności i celów, jakie mamy zrealizować – mówi Waldemar Leszczyński.
Do współpracy z klientami agencja podchodzi indywidualnie tworząc zespoły lub wskazując konkretne osoby, które są przypisane do obsługi danej marki. Pozwala to w sposób maksymalny skupić uwagę na projektach klienta i pomagać mu rosnąć. Efekty tych działań przekładają się na wyniki. – Agencja Human Signs z powodzeniem koordynuje zarówno codzienną pracę biura prasowego, jak i zadania związane z konkursem SCEA oraz galą finałową. Dodatkowo, dzięki wprowadzeniu nowoczesnych narzędzi, w tym materiałów wideo do kampanii w social media, zauważyliśmy znaczący wzrost efektywności naszych działań – komentuje Aleksandra Surdykowska, PR & Marketing Manager Stena Recycling.
Kreatywność, zaangażowanie i stosowanie innowacyjnych rozwiązań to są te cechy, na które szczególnie zwracają uwagę klienci korzystający z usług agencji zajmujących się komunikacją. W rozmowach z nimi wyłania się jeszcze jedna istotna dla nich kwestia: umiejętność zrozumienia specyfiki produktu klienta. – Human Signs nie tylko dogłębnie wniknęło w naszą branżę, ale także poświęciło wiele czasu, aby dokładnie zrozumieć nasze potrzeby i wyzwania. Dzięki temu potrafią tworzyć projekty, które nie tylko oddają istotę naszego produktu, ale również skutecznie trafiają do bardzo zróżnicowanej grupy docelowej – od małych przedsiębiorstw po dużych graczy rynkowych – mówi Barbara Dzida, Dyrektor ds. Marketingu Bibby Financial Services, która współpracuje z HS już ponad 10 lat.