Human Signs jest „agencją bardzo dobrze ocenioną przez klientów”, podkreśla redakcja Media Marketing Polska (MMP) w komentarzu do raportu „Agencje PR 2022”.
Powyższy cytat ma kluczowe znaczenie dla właściwego odbioru raportu, ponieważ – na co zwraca uwagę również redakcja – „głównym filarem naszej publikacji jest badanie satysfakcji klienta”.
Marka Human Signs była oceniana w tym roku po raz pierwszy. „Agencją roku” redakcja wybrała MSL (metodologicznie zaliczana do grupy agencji dużych) natomiast „nagrodę główną” przyznała Good One PR (zaliczana do grona agencji małych i średnich), ponieważ w ogóle „najlepiej wypadła w tegorocznym badaniu spośród wszystkich biorących w nim udział”.
W skali od 1 do 6 oceniane były dwie kategorie wskaźników. Pierwsza składał się z siedmiu obszarów dotyczących jakości współpracy i podstawowych narzędzi PR (np. media relations). A druga kategoria wskaźników, składająca się z dwunastu obszarów, odnosiła się do efektywności, jakości i profesjonalizmu pracy agencji (np.: „działania i kampanie PR realizowane przez agencję są skuteczne”).
Na tle wyróżnionych konkurentów Human Signs otrzymał bardzo wysokie oceny we wszystkich kategoriach, tylko w niewielu wypadkach niższe od swoich szacownych rywali. Natomiast na tle wszystkich podmiotów biorących udział w badaniu, oceny Human Signs są wyraźnie powyżej średniej.
Zestawienie ocen Human Signs oraz Good One PR i MSL na tle średniej ocen dla wszystkich badanych agencji.
agencja / ocena w 2022 | ||||||||||||
średnia ocen | 5,5 | 5,4 | 5,8 | 5,4 | 5,6 | 5,5 | 5,3 | 5,3 | 5,4 | 5,1 | 4,9 | 5,2 |
Human Signs | 5,9 | 5,9 | 6,0 | 5,4 | 5,8 | 5,9 | 5,8 | 5,8 | 5,5 | 5,3 | 5,3 | 5,6 |
Good One PR | 6,0 | 5,9 | 6,0 | 5,9 | 5,8 | 5,8 | 5,8 | 5,8 | 6,0 | 5,8 | 5,3 | 5,7 |
MSL | 5,7 | 5,4 | 5,7 | 5,4 | 5,3 | 5,3 | 5,5 | 5,6 | 5,3 | 5,2 | 5,1 | 5,3 |
O badaniu
W badaniu wzięły udział 22 agencje.
W tegorocznym, piątym raporcie, autorzy, czyli MMP oraz agencja badawcza Kantar, wprowadzili podział na agencje duże (do 50 pracowników) oraz małe i średnie (zatrudnienie poniżej 50 pracowników). „Jesteśmy przekonani, że taki podział będzie bardziej sprawiedliwy dla tych agencji, które nigdy nie osiągną spektakularnej skali działania ani wybitnych wyników finansowych, ale pracują w swojej niszy i szyją projekty „na miarę”, z których klienci są tak samo zadowoleni jak ci, którzy korzystają z know-how dużej grupy.” – uzasadniła redakcja.
Badanie zostało przeprowadzane przez Kantar Polska metodą wywiadów telefonicznych w dniach 01-13.06.2022 r. Ocenę̨ danej agencji PR mogli wystawiać tylko Ci respondenci, którzy zadeklarowali, że osobiście z daną agencją współpracowali w ciągu ostatnich 12 miesięcy.