Ipsen – kampania edukacyjna o leczeniu raka nerki

Zadanie:

Stworzenie kampanii edukacyjnej, która nagłośni objawy, diagnostykę oraz sposoby leczenia raka nerki.

Rozwiązanie:

Na potrzeby trzymiesięcznej kampanii „Szanuj zdrowie, badaj nerki!” powstał scenariusz działań, którego najważniejszymi elementami były:

  • autorskie badanie opinii publicznej pt. „Co Polacy wiedzą o nerkach?” zrealizowane na reprezentatywnej próbie Polaków 50+;
  • spotkania z lekarzami rodzinnymi i urologami dla mediów lokalnych z Warszawy, Poznania oraz Katowic;
  • filmowe sondy uliczne, w których mieszkańców Warszawy, Poznania i Katowic pytaliśmy m.in. o to po co im nerki, czy dbają o nie i w jakim wieku warto zacząć robić badania profilaktyczne?;
  • współpraca z medycznymi youtuberami prowadzącymi kanał „Najprościej Mówiąc”.

Efekty:

1300 publikacji w mediach branżowych, medycznych i opiniotwórczych o zasięgu ponad 350 000 osób (i tzw. ekwiwalencie reklamowym wartości 1 mln zł). Emisja materiału o raku nerki w wieczornych wydaniach regionalnych wiadomości – TVP3 Warszawa, TVP3 Poznań oraz TVP3 Katowice. Dodatkowo wywiady ekspertów dla Tok FM, Radia RDC oraz miesięcznika Medical Tribune.

Materiał wideo zrealizowany przez „Najprościej Mówiąc” w 3 miesiące po premierze wyświetliło na YouTube ponad 45 000 osób.

Obszary działań:

materiał video/ copywriting/ strategia komunikacji/media relations/ event

Kiedy:

2022

O kliencie:

Ipsen Poland to firma farmaceutyczna, która opracowuje i wdraża terapie w leczeniu ciężkich chorób, w tym onkologicznych. Jednym z produktów w portfolio firmy jest lek na raka nerki.