Zadanie:
Stworzenie kampanii edukacyjnej, która nagłośni objawy, diagnostykę oraz sposoby leczenia raka nerki.
Rozwiązanie:
Na potrzeby trzymiesięcznej kampanii „Szanuj zdrowie, badaj nerki!” powstał scenariusz działań, którego najważniejszymi elementami były:
- autorskie badanie opinii publicznej pt. „Co Polacy wiedzą o nerkach?” zrealizowane na reprezentatywnej próbie Polaków 50+;
- spotkania z lekarzami rodzinnymi i urologami dla mediów lokalnych z Warszawy, Poznania oraz Katowic;
- filmowe sondy uliczne, w których mieszkańców Warszawy, Poznania i Katowic pytaliśmy m.in. o to po co im nerki, czy dbają o nie i w jakim wieku warto zacząć robić badania profilaktyczne?;
- współpraca z medycznymi youtuberami prowadzącymi kanał „Najprościej Mówiąc”.
Efekty:
1300 publikacji w mediach branżowych, medycznych i opiniotwórczych o zasięgu ponad 350 000 osób (i tzw. ekwiwalencie reklamowym wartości 1 mln zł). Emisja materiału o raku nerki w wieczornych wydaniach regionalnych wiadomości – TVP3 Warszawa, TVP3 Poznań oraz TVP3 Katowice. Dodatkowo wywiady ekspertów dla Tok FM, Radia RDC oraz miesięcznika Medical Tribune.
Materiał wideo zrealizowany przez „Najprościej Mówiąc” w 3 miesiące po premierze wyświetliło na YouTube ponad 45 000 osób.
Obszary działań:
materiał video/ copywriting/ strategia komunikacji/media relations/ event
Kiedy:
2022
O kliencie:
Ipsen Poland to firma farmaceutyczna, która opracowuje i wdraża terapie w leczeniu ciężkich chorób, w tym onkologicznych. Jednym z produktów w portfolio firmy jest lek na raka nerki.