FundacjaRak’n’Roll

KLIENT

Fundacja Rak’n’Roll, która już od 10 lat podejmuje działania niosące pomoc, przełamując tabu związane ze sposobem mówienia o raku w Polsce. Rolling2Zwrotnik to nazwa sztafety rowerowej, organizowanej przez Fundację, która wyruszyła we wrześniu 2019 roku z Warszawy na Zwrotnik Raka w Saharze Zachodniej. Wyprawa  w grudniu 2019 osiągnęła swój cel i  wyznaczyła Rak’n’Roll Track – szlak symbolizującego siłę, energię i radość życia osób, które doświadczyły choroby nowotworowej. Sztafeta Rolling2Zwrotnik była też zwieńczeniem obchodów 10. roku Fundacji Rak’n’Roll: Dyszka bez zadyszki!

CEL:

  • Stałe zapewnienie obecności tematu w mediach przez cały czas trwania wyprawy
  • Wykreowanie aktywnej i stale rosnącej społeczności osób biorących udział w wyprawie, mówiących o niej i wspierającej projekt Rolling2Zwrotnik w Social Mediach (bez dodatkowych nakładów reklamowych).
  • Zwrócenie uwagi na konieczność dbania o kondycję fizyczną, także w trakcie choroby nowotworowej.
  • Promowanie wyprawy w zgodzie ze strategią i filozofią Fundacji Rak’n’Roll, która nie tylko pomaga swoim podopiecznym przejść przez raka, ale pokazuje też im, że można żyć dobrze, godnie i szczęśliwie pomimo choroby.

ROZWIĄZANIE  

Agencja zaproponowała klientowi kompleksowe działania w obszarach:

  • Media relations: prowadzenie biura prasowego wyprawy Rolling2wrotnik, w tym aktywną współpracę z patronami medialnymi o zasięgu ogólnopolskim, jak i regionalnym (life-style, podróże, zdrowie).
  • Human stories – aktywne promowanie wyprawy poprzez przedstawianie jej uczestników na łamach mediów ogólnopolskich i regionalnych.
  • Social media: rekomendowaliśmy także stworzenie i rozwój, we współpracy z Fundacją, dedykowanych kanałów Social Media, w tym grupy na Facebooku: Rolling2Zwrotnik oraz stałe publikowanie angażujących treści i zdjęć z wyprawy.
  • Influncer marketing: w ramach naszych działań zaoferowaliśmy działania z influencerami i bloggerami, polegająca na aktywnym wyszukiwaniu odpowiednich ambasadorów i innych osób wspierających projekt oraz współpracy z nimi.
  • Zapewniliśmy także wsparcie dla naszego klienta w organizacji i prowadzeniu eventów związanych ze startem i zakończeniem wyprawy oraz obsługę medialną powyższych wydarzeń

EFEKTY

W okresie trwania projektu (lipiec 2019 – styczeń 2020), w wyniku działań agencji łącznie ukazało się ponad 1000 publikacji w internecie i prasie, których łączne dotarcie wyniosło ponad 8 milionów odbiorców.  Agencja zaaranżowała także wywiady z uczestnikami i organizatorami sztafety w ogólnopolskich stacjach radiowych (m. in. Radio TOK FM, Radio Kolor, Polskie Radio, Radio Złote Przeboje) i telewizyjnych (TVP 1, „Pytanie na śniadanie”). Podjęliśmy także współpracę z influencerami/bloggerami, a do dedykowanej grupy na Facebooku dołączyło ponad 1200 osób. Patronat nad wyprawą objęły następujące redakcje: Glamour, National Geographic Traveller, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Extra, Nasze Miasto oraz Onet.pl i zwrotnikraka.pl.